I-landsproblem, tv & värme

 

Idag har jag funderat lite på kvinnligt och manligt. Alltså jag menar, vad är det som vi alla (mest män) säger är typiskt kvinnligt, eller typiskt (som vi kvinnor säger) manligt. Och hur ”stora” våra I-landsproblem eller som jag brukar säga, lyxprobelm kan bli.

 

Ta bara Tv, förr då hade alla (ja innan förr så fanns ju inte ens tv:n) en tv, nu ska vi ha många tv-apparater, helst en i varje rum. Hemma hos oss har vi numera tre tv-apparater och vi är tre i hushållet. Då borde vi INTE ha några problem, med DET händer………………..

 

Ja, jag kan ju ta gårdagen som exempel, Då kommer jag hem efter en lång arbetsdag och har sett fram mot att flöta ut i soffan och glo lite på tv:n. Men väl hemkommen ser jag att älskade maken sitter och spelar Xbox i vardagsrummet. Sonen sitter uppe i sitt rum och spelar på sitt Xbox på sin tv (ja, vi har två Xboxs konsoler också).

 

Nu var det ju faktiskt jag som köpt det där Xboxet till maken, men lägg väl märke till att jag gav han ett xbox med KINECT i julklapp. För min TANKE var ju att vi, hela familjen kunde spela kinect och på så sätt umgås och dessutom få lite motion, men kanske detta var en typisk kvinnlig tankegång?

 

För maken, han sitter skönt tillbakalutad i sin fåtölj och spelar ”något” krigarspel och grabben spelar säkerligen samma krigsspel uppe i sitt rum, och de verkar trivas ypperligt med det. 

 

Nåväl, jag frågar lite lågt om vi inte kunde kolla på något tv istället (med detta menar jag ju givetvis att JAG hade ett program som jag hade tänkt kolla på). Sagt och gjort Xboxen stängdes av och så sätter maken (som snott fjärrkontrollen) på 112-på liv eller död, vilket INTE var vad jag hade tänkt mig. Men han motiverade det med att jag missat en halvtimme på det program jag ville se (för att han spelade) och ändå inte skulle hänga med i handlingen.

 

Sedan blir klockan 21:00 och då börjar Hustoppen som jag ville se, men nej då, då sa maken att vi skulle se Undercover boss, för det hade ju vi pratat om (vilket är en sanning med modifikation, då det är HAN som pratat om det). Då gav jag upp och beslöt mig för att lägga mig tillrätta i sängen och kolla på tv:n där istället. För det är nämligen i vårt sovrum som tv nr 3 finns.

 

Nåväl väl nerbäddad i vårt kalla sovrum, vilket jag har löst genom att ligga i en sovsäck och ett tjockt täcke. Så där ligger jag myser framför tv:n äntligen, och kollar på NAVY CIS.

 

Då (när det är som allra mest spännade) kommer maken upp för att gå och lägga sig. Vet ni vad han gör då? Jo, då stänger han AV tv:n, men hänvisningen, efter att jag svurit lite, ;- Jag trodde du låg och sov……………………..Typiskt manligt? En KVINNA hade ju frågat om man sov först. Ja, jösses snacka om lyxproblem.

 

Nåväl, idag har grabben innebandyträning och maken tränar, så idag har jag tre hela tv-apparater att kolla på……………………….De e Lyx det.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!