Bland stjärnor och troll

Nu e det den första dagen på år 2012. Bort med det gamla & in med nya härliga, spännande året.

 

Jag har helt spontant köpt mig en horoskopsbok, ja alltså för mitt stjärntecken VÄDUREN som gäller för hela 2012. Jag säger alltså wow, tänk att i en enda bok se i princip allt som detta fantastiska år kommer att frambringa mig.

Jaha, tänker kanske du nu, så hon har redan tjuvläst hela boken, därför säger hon att 2012 kommer bli ett så härligt och fantastiskt år?

Men nix, det är faktiskt JAG själv bestämt att det ska bli det. Men det kan ju vara kul att se om min verklighet stämmer överrens med stjärnorna?

 

Jag har ju inga nyårslöften, men jag har lite mer eller mindre mål som jag tänkt lyckas med i år. Jag kan ju skvallra om två av dessa i alla fall.

 

  • Körkort!!!, Har redan anmält mig till en intensivkurs i Säffle under v. 18-19

 

  • Tjejmilen!!!! Missar tyvärr vårruset i år, jag ska ju ta mitt körkort då, men tjejmilen 1 september och härliga Stockholm får det bli den helgen. Hoppas & önskar att min dotter vill haka på sin mamma.

 

Nåväl nu tänker jag skriva vad mitt horoskop för idag säger, nämligen ”Du upplever kanske att ett nytt ansvarsområde eller arbetsuppgift krockar med dina egna behov. Oroa dig inte, med tiden kommer allt löpa smärtfritt.

 

Enligt boken så kommer januari månads höjdpunkter vara ” Merkurius och Mars ger upphov till en del friktion under den första veckan i januari, men försök kanalisera energin så kommer du åstadkomma smärre mirakel på arbetet. Mars gör en retrograd rörelse den 24 och när Merkurius och Saturnus saktar ner allt växer frustrationen. Men ta det lugnt, efter den 28:e ser Merkurius till att dina förtjänster ökar”

Oj, det där lät för mig både skrämmande och spännande. Vi får väl se vad detta tar vägen. Kanske, men bara kanske har jag mina aningar om vad det kan gälla……. Nåväl den som lever får ser………….

 

Bay the way, visste ni att en VÄDURSKVINNA är, ”Självständig, ambitiös, kreativ, mån om familj och vänner och är otålig” Hmmm, stämmer det in på mig tro?

    

 Här kommer en liten bild på min lilla, men spännade bok :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!