Vårkänslor, semlor & reklam

En lovely tisdag idag, jag e ledig, solen skiner och vårkänslorna spirar och allt är helt perfekt. OM jag inte hade haft en sådan fruktansvärd huvudvärk förstås.

Men det är ju så himla typiskt, så fort man är ledig, så e det dags att bli sjuk, ont i magen, förkyld eller som idag, huvudvärk.

 

Det är nästan som om man vore ett uppladdningsbart batteri, jobba, jobba och pang, där tog batteriet slut, så får man sätta det på laddning för att kunna gå på och jobba igen.

 

Idag e det ju inte bara en vanlig tisdag, för idag är det ju ”fettisdagen” vilket ju innebär att här ska käkas semlor.

Jag hoppas min kära maken kommer hem med en smaskig semla efter jobbet.

 

Nu ska ni inte missförstå mig, då det här inte på långa vägar kommer vara den första semlan jag glufsar i mig i år. Åh nej, men jag får för min (och vågens) skull hoppas att det är årets sista.

 

Ja, jag sitter här och slappar (väntar på att maken ska komma med Semlor) kika på tv:n som avbryts av reklam ideligen. Det är under en sådan här reklampaus som jag drar lite på smilbanden, då det kommer reklam för en hudvårdsprodukt.

 

Jag är nog en sådan som dom som gör reklam älskar, för jag vill gärna testa när det kommer något nytt, inte för att jag går på allt de säger, men ja, jag blir nyfiken, vill bilda mig min egen uppfattning om saker och ting.

 

Det kan man väl säga att jag gjorde om just en sådan där ansiktsprodukt.

Det var reklam om en kräm som var ”antiage” kräm som skulle reducera hudens åldertäcken och få rynkor att försvinna, ja en riktig mirakelkur.

 

Den köpte jag. Det var ju både dagkräm och nattkräm i samma serie (och ja, jag köpte båda och nej, det var INTE billigt)

 

Sagt och gjort, kvällen kom och jag smörjade in ansiktet i nattkrämen. Först kändes det jätteskönt, sedan efter ett tag började det strama lite i ansiktet. Men jag tänkte att det e ju gött, man riktigt känner hur krämen gör nytta.

 

Natten kom och gick. När jag vaknade kände jag mig väldigt stram i ansiktet, gick upp, tittade mig i spegeln och vet ni vad, krämen hade ”fungerat”. Jag var så jävla svullen, att varenda rynka hade utplånats, jag såg ju ut som en jävla boll (men än slät en) i ansiktet!!!!

 

Behöver jag säga att jag struntade i att pröva dagkrämen?

 

Lärdom? Nja, kommer nog med handen på hjärtat att säkerligen gå på något annat ”reklamtrix” sedan om det är rengörningsprodukter, hud,- hårvårdsprodukter eller mat, så ja, jag kommer även fortsättningsvis att pröva.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!