Tips, öronproppar & sömn

Idag höll jag på att försova mig, första gången på länge. Nja, själv börjar jag ju inte jobba förens klockan 11:00. Men då andra i familjen (läs sonen) måste väckas bör jag ändå gå upp klockan 7:00. Men av någon anledning glömde jag ställa min klocka igår.

 

Inatt har jag alltså sovit som en stock, fast det hindrar ju inte att jag är jättetrött ändå.

 

Jag tänkte här dela med mig av ett lite tips för skönare sömn. För störs ni så som jag av ljud på natten på natten, eller rent av att ens partner snarkar?

 

Jag kan ju säga att jag har drabbats av båda. Ibland så vaknade jag så lätt att jag kunde vakna bara hunden gick på golvet där nere och gick hon i trappen så vaknade jag ju alldeles säkert. Detta var då maken jobbade nätter.

 

Sedan började maken jobba dagtid och då vaknade jag på nätterna av att han snarkade, men det värsta var kanske inte just hans snarkande, utan de långa andningsuppehåll som han har på nätterna. Tänk er själv att ligga bredvid ett sågverk som plötsligt bara tystnar.

 

Minns när vi sov över hemma hos min syster och hennes fästman en gång, på morgonen tittar min syster på oss med allvarliga ögon och frågar;- Vet ni vad sömnapné är?

När vi svarar jakande fortsätter hon;- Någon av er lider av det i alla fall.

 

Nåväl, tillbaka till tipset jag skulle ge er. Jag vill slå ett slag för öronproppar. Ja, det är sant. Det är mycket enkel lösning. Nu snackar jag inte av sådana i skumgummi material, eller sådana hårda öronproppar, nä här snackar jag om sköna bekväma öronproppar i vax eller silikon.

 

De fungerar alldeles utmärkt. Man slipper vakna av oljud (men du hör väckarklockan ändå, om du nu har kommit ihåg att ställa den) och slipper även att knuffa och putta på den snarkade partner, i mitt fall maken.

 

Avslutar med en bild på dessa underbara öronproppar. Och ett erkännande, jag snarkar också, gärna (enligt maken) högt och rytmiskt utan uppehåll.

 

Ha en lovely day………………


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!