Snöslungor, hjärtan & framförhållning

 

Swiiiiiiiich…………… ännu ett gäng dagar har passerat av detta nådens år 2012. Idag e det ledig dag för mig & sportlov för Nicke som gäller och ute snöar det.

 

Apropå snön, så har min älskade make planerat för denna vinters snö redan under sensommaren 2011. Jojo, för i slutet av aug eller början av september kom han (stolt son en tupp) hem med en spillrans ny snöslunga för sisådär 13.000 kr. (vilket menas att den kostade 12.995 kr) Fast hade ni frågat maken hade han ju sagt att den kostade sisådär 12.000 kr.

 

Detta inköp fick jag förklarat för mig, var ett livsviktigt och ett superbra/supersmart inköp. För tänk vad tid och ryggar vi kommer att tjäna in på detta. Och att det var ju tur att vi (han) köpte en i god tid, för snart skulle dessa maskiner stiga i pris allt närmare vintern vi kom.

 

Och själva snöslungan var en riktig värsting (fick jag detaljerat förklarat för mig), för den hade spakar och kunde gå både framåt och bakåt, ställas in och det bästa av allt, den hade larvfötter.

 

Denna värstingslunga visade han även stolt upp för vår ”vedgubbe” tillika arbetskollega till mig, när han var och lämnade vår (enligt mig) livsviktiga ved inköp.

 

Så lite av antiklimax blev det ju när hösten kom, ingen snö, vintern kom, ingen snö. Maken intalade mig att köpet fortfarande var ett mycket smart inköp, vilket han bevisade med att visa hur mycket samma snöslunga gått upp i pris. Varje dag vi slapp och skotta räknas som en vinst.

 

Nåväl, sedan kom ju år 2012 och äntligen kom kylan och efter ett tag snön. Det var då den stora antiklimaxen kom. Jo, för när han äntligen kunde använda sin värstingmaskin så gick den bara typ 10 meter och sen, ja sen gick den sönder!!!!!

 

Så idag (och igår och i förrgår) när det snöar, så får det bli den gamla vanliga snöskyffeln och våra ryggar som får göra jobbet, sedan får vi väl bara hoppas att snöslungan kommer tillbaka, fit for fight innan all snön försvunnit. 

Avslutar med att säga att jag faktiskt är gift med världens bästa goaste man, som faktiskt fortfarande kan suprise mig fast vi hängt ihop i nu 15 långa, härliga och framförallt roliga år. Se bara på alla hjärtans dag (som just passerat) Då kommer jag hem från jobbet till ett hus fullt med tända ljus (och en härligt sprakande brasa) och bli serverad en god och mycket stor räksmörgås som han gjort. Och dessutom fick jag både blommor OCH lotter.

 

Så snacka om jag skäms över att jag ”bara” hade hunnit ordnat ett allahjärtansdag kort och i brist på fantasi och tid, köpt en chokladkartong på min rast.

 Verkligen smart va, köpa en ask choklad till en nybliven diabetiker? Ibland undrar jag hur (om) jag tänker alls………………..Men till mitt försvar får jag tillägga att jag faktiskt hjälpte honom att äta upp chokladen.  


Kommentarer
Postat av: Caroline Barro tähtissari

hoppas det inte blir för mycket snö nu då hahah.. det e la bra att han kan överaska dig mamma :) puss älskar dig

2012-02-16 @ 16:03:33
URL: http://carrobarrott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!