Bil, Göteborg, muffar & karborre

Hej och hå vad dagarna går…………….Och här har det minsann varit fullt ös. Den gångna helgen har varit planerad sedan länge för att spenderas tillsammans med la famljia.

 

Först var den meningen att vi skulle åka till Danmark och badhotellet i Fredrikshavn, men då dom tydligen håller på att renovera (kan ju nästan misstänka att det beslutade sig för att ”renovera” när de såg att familjen Bengtsson bokat) just när vi bokat, fick jag tänka om.

 

Den nya planen var att åka till Göteborg, besöka Universum, gå på Bio och på söndagen bada i Lerums vattenpalats och den planen höll sig. Men som vanligt hos familjen Bengtsson kan ju ingen löpa smärtfritt, för i torsdags så

 

pajade bilen. Jo, så är det. Maken körde först mig till jobbet och sedan till träningslokalen, ja för att undvika ett missförstånd här, så lämnade han mig på jobbet och åkte själv till träningslokalen.

 

Men när han skulle åka därifrån går det helt plötsligt inte att vrida om nyckel och rattlåset satt fast. När han ringt runt lite så stod det klart, bilen går inte att flytta utan behövs bärgas till en verkstad.

 

Efter lite funderande, var det dags för plan C, för visst har vi år ut och år in alltid betalt in en extra försäkring som ska täcka sånt här? Jojo, det hade vi. På fredagen bärgades bilen och en hyrbil ingick också i tre dygn. Så Göteborg here we come………..

 

Helgen blev kanontrevlig utan några större katastrofer, Nicke blev uppkastad på en vägg i en kardborredress på Universum, syrran råkade knuffa ut Nickes megadricka på golvet innan bion, och maken satt sönder en stol på vattenpalatset och han och svärsonen såg ut som sälar när de rullade sig i snön vid utomhuspoolen, Det senare hade jag verkligen önskat att jag fått med på film.

 

Det så härligt att träffa hela familjen igen, Men tiden går sååååå fort för, vips så var helgen över.

 

Vill även förtydliga för alla som undrar och även för de som inte undrar, att här nedanför kommer ni få se en bild av min muff, det är alltså den som jag snackar om, när jag frågar om någon sett min muff och det är den som jag menar när jag säger att muffen har vinterpälsen på och det är den muffen jag menar OM jag frågar om någon vill klappa den. Pust, jag ville bara få ur mig detta.

 

(Jag vet förresten en kollega som brukar kalla sitt barns PUFFAR för muffar, ni kan ju tänka er HUR det låter på badstranden

;- Du ska få bada snart, pappa ska bara blåsa upp muffen först) *ASG*

Nicke upphängd på väggen


och muffen

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!