Kyrkotornsklockor, elvor & ledig

Ja, idag är jag ledig en hel dag.  Att jag skulle vakna upp och vara tjock i halsen var ju föga förvånande.

Det är precis som om alla baciller ligger i dvala (eller på lurpassning) så länge jag jobbar, för att som ”gubben i lådan” ploppa upp när jag är ledig.

 

Nåja, se livet från den ljusa sidan (som är ett fint motto), för det första slipper jag en karensdag, för det andra så kan jag med gott samvete slappa hela dagen. För det tredje…….Hmmmm jo jag kan denna elvans dag matcha med en elva när näsan rinner.

 

Något som inte hör till vanligheten är att min kära make var med i radion idag, på P4 i Olssons compani (kl 17:05) om något så ovanligt som sakexpert på kyrkotornsklockstölder *skrattar* Han avslutade i alla fall intervjun med att cuppa in en hälsning till ”käringen”, vilket väl få antas vara till mig?

 

Avslutar denna blogg med en bild på våran katt Sixten, tillägnat min kära dotter och svärson. Ha Lovely helg.  


Kommentarer
Postat av: carrobarrott

hahahaha sixten hahahaha

2011-11-11 @ 18:59:09
URL: http://carrobarrott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!